fbpx

Strategie reklamowe, które możesz wykorzystać dziś.

0
Share

Cześć, wielkimi krokami zbliża się największe święto konsumpcjonizmu. I choć wiadomo, że burza łamiąca drzewa, trzciną ledwo kołysze – to trudno mi nie myśleć o tym, że bałagan spowodowany Black Friday przeżyją tylko najbardziej doświadczeni dowódcy marketingowych statków. Nie podam Ci na tacy rozwiązań, które pomogą Ci wygrać walkę z Goliatami marketingowych budżetów, ale przygotowałem dla Ciebie trzy strategie reklamowe, które możesz wdrożyć dziś, by usprawnić swoje konwersje, szczególnie jeśli jeszcze nigdy nie używałeś poniższych technik. Świat internetowych biznesów wydaje się często idealny i prosty, jednak małe wsparcie, zawsze się przyda. Do ich zastosowania przyda się dobrze zaimplementowany Pixel.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków w reklamach Facebook

Jeśli prowadzisz dokładną analizę ruchu i miejsc, w których zatrzymują się Twoi klienci to z pewnością znalazłeś jedno z najczęstszych wąskich gardeł – ogromną dziurę, miedzy ludźmi wkładającymi rzeczy do koszyka, a kupującymi. W przypadku moich doświadczeń, często nawet 90% ludzi dodających do koszyka nie finalizuję zakupu – szczególnie jeśli branża nie jest specjalistyczna, a Twój produkt jest w fazie wzrostu (zaczyna docierać do szerszego grona). Koszyk dla wielu stanowi swego rodzaju porównywarkę, konfigurator zamówienia – w trakcie dodawania i odejmowania produktów zapada decyzja o zamówieniu. Klient porzucający koszyk, to wyjątkowy klient – ktoś, u kogo myśl o zakupie była dużo silniejsza niż u przeglądającego produkt – stąd powinniśmy się nim zainteresować. By odzyskać koszyk przyda nam się kilka elementów związanych z FB – zdarzenie “zakup” (purchase), zdarzenie “dodanie do koszyka” (add to cart), zniżka i najlepiej konwertujące wyświetlenia (z moich obserwacji to feed fb i prawa kolumna fb). Wybierz zatem cel reklamy – konwersja > zakupy. By stworzyć taką reklamę, w adsecie powinieneś użyć opcji wyklucz w następujący sposób:

strategie reklamowe

Tym samym uzyskujemy grupę osób z rzeczami w koszyku, którzy nie podjęli akcji zakupowej. Kreacja takiej reklamy powinna być prosta – komunikująca (również w grafice) jak brzmi kod i co można uzyskać oraz jakiej spodziewasz się akcji (CTA). Pamiętaj, że wyświetlając się w prawej kolumnie masz dość mało miejsc na tekst. Przykładowy tekst “tytułu” reklamy może brzmieć “Wróć do koszyka, użyj kodu”. Zawsze jednak będę zachęcał Cię byś eksperymentował. Żeby osoba mogła wrócić do koszyka bezpośrednio z reklamy użyj jako linku url Twojej domeny w takiej budowie www.twojadomena.pl/koszyk – w większości, dzięki ciasteczkom przeglądarki osoby, które skorzystają z linku zobaczą tam swoje porzucone produkty. Reklama skonfigurowana w ten sposób potrafi być szalenie skuteczna i niskobudżetowa – pokazuje się niewielkiej ilości osób i ma wielką moc. Moje doświadczenie pokazuje, że konwersja odzyskująca koszyk może być nawet o 50% tańsza niż klasyczna kampania kierowana na konwersje.

Konwersja przez treść

Kolejnym pomysłem na poprawienie “jakości” konwersji i obniżenie jej kosztu jest kierowanie reklam z celem konwersja na artykuły opisujące Twoje produkty (w mało nachalny, w dobry copywriterski sposób). Taki artykuł powinien być bogaty w linki i może on np. stanowić porównania produktów ich właściwości i potrzeby na jakie odpowiadają. Ta metoda skuteczna jest w dużej mierze na samym początku (gdy jeszcze ludzie nie mają zaufania do Twojej marki / Twoich produktów) albo kiedy jesteś na etapie “tworzenia potrzeby” i uświadamiania, edukowania klienta. Taki zabieg ma podwójną moc – jeżeli nawet nie sprzedaje, zawsze pozostawia ślady PR-we i zaznajamia przyszłego klienta z produktem / firmą. By skonstruować taką reklamę – wybierz cel “konwersja”, a następnie użyj linku do artykułu pod przyciskiem “dowiedz się więcej”. Taki przycisk nie kojarzy się bezpośrednio z zakupem – dlatego będziesz miał możliwość zapoznać ze swoimi produktami większą ilość osób, nawet jeśli część z nich nie przerodzi się w klientów tym razem. Pamiętaj, że strategie marketingowe, w tym też stricte strategie reklamowe mają wiele długoterminowych pozytywnych skutków.

Obniż swoje oczekiwania – szerokie sieci!

Konwersja to nieprzewidywalna bestia i każdy, który mówi inaczej mija się z prawdą. Na jej koszty wpływ mają przeróżne czynniki, bo Menadżer Reklam to jedna wielka aukcja. Jeżeli na licytację zjedzie się dużo chętnych – ceny będą wysokie. Takie wydarzenia jak wybory, Black Friday, Święta, strajki – mogą podnosić stawki i nie masz na to wpływu. Jest również wiele czynników, które nawet trudno zdiagnozować – pogoda i jej wpływ (często bardzo nieoczywisty), “sezony ogórkowe”, moda, tryb życia Twoich klientów. To co możesz kontrolować to Twoje strategie. Jeśli widzisz, że koszt Twojej konwersji rośnie, a ich ilość (co oczywiste) spada – możesz zdecydować się na obniżenie swoich oczekiwań, w służbie uzyskania lepszych jakościowo konwersji. Co to znaczy? Możesz wykorzystać cel konwersji, jednak bez zdarzenia “zakup”, w zamian którego użyjesz zdarzenia “dodaj do koszyka”. To ciekawy zabieg, wszak jak wiesz z pierwszego punktu – różnica między ilością koszyków, a zakupów często bywa diametralna. Takie strategie reklamowe mają jeszcze jedną konsekwencję – ilość odebranych zdarzeń, na których algorytm Facebooka uczy się jest większa, a to wpływa na jego lepszą pracę. Czy już widzisz inne połączenie z punktem pierwszym? Tak, możesz użyć tej strategii jako “naganiacza” pierwszego pomysłu, a jednocześnie nie ryzykować, że 100% klientów użyje kodu (bo część z reklamy bez kodu i tak dokona zakupu). Oczywiście, w skrajnych przypadkach przyda się również większa ilość “lejków”, ale o tym nie w dzisiejszym artykule (coś ciekawego – jednak po angielsku – stworzyłem tutaj: How to Build Your Very First Marketing Funnel Strategy with Facebook Ads.). Droga by tego dokonać jest bardzo prosta, przy setowaniu reklamy użyj wcześniejszego zdarzenia, jako tego, który jest Twoją konwersją:

strategie reklamowe

Dzisiejszy artykuł miał być możliwie jak najkrótszy – dlatego mam nadzieję, że dotarłeś aż tu. Powyżej opisałem 3 strategie reklamowe, których możesz użyć jeszcze dziś i sprawdzić czy działają w Twoim przypadku. Trzymam kciuki za Twoje “koszty pozyskania” i do następnego!

Kamil

Related Posts