fbpx

Kiedy Twój post na instagramie przestanie rosnąć? Jak sprawić żeby nie przestał?

0
Share

Cześć, dziś podzielę się z Tobą ciekawą obserwacją. Będzie to raczej wpis z tych krótszych. Zacznijmy od mojego rozemocjonowanego postu na własnej tablicy:

Słuchajcie: rozpracowałem algorytm insta. Serio.

Ale od początku – wielu moich znajomych cały czas się zastanawia jak robić insta, żeby być viral. Niektórzy się mi się żalą, niektórzy po prostu mają słabe wyniki i jak dostają współpracę od dużych marek to się hihitam lekko na przemian płacząc, że to nie ja.

Dodatkowo sam ostatnio jestem przerażony jak podstawową wiedzę sprzedają różne guru marketingu – robią z ludzi idiotów, nie dają żadnego mięcha, tylko podstawowe hasła, które mogę wyrecytować obudzony w środku nocy. Pisałem o tych pierdołach 4 lata temu do pisemka Sweets&Coffee za darmoszkę, bo taki ze mnie był publicysta.

No i jedno z takich górnolotnych haseł to np.:

ZAANGAŻOWANIE

No i co? Co z tego, że trzeba angażować ludzi? Jakaś liczba? Oczywiście, że nie, bo większość osób, które doszły do tego jak to robić to instagramerki, które raczej nie wykładają potem tego na KOCHAM MARKETING ?‍♂️ A Ci którzy gdzieś to potem wykładają, raczej nigdy za darmoszkę nie doszli do jakiegokolwiek wyniku, bo mieli za sobą dom mediowy (MARKETINGOWCY GO NIENAWIDZĄ).

A tu proszę – liczba od wujka Kamilka (WIEDZA WARTA MILION ZUPEŁNIE ZA DARMOSZKĘ).

Współczynnik lajków do zasięgu nigdy, przenigdy, prze przenigdy nie zatrzymał się kiedy miał powyżej 10%. Insta pokazuje Twój post najpierw Twoim fanom, jeśli oni lubią go nadzwyczaj dobrze (np. 40% osób, które widziały coś zrobiły) to pokazuje to ludziom po lokalizacji, po hasztagu, jeśli oni lubią, to pokazuje większej ilości osób. Z czasem ta wartość zaangażowania spada, no bo używamy hasztagu #warszawa pod zdjęciem jajecznicy no i być może przeglądający ten hasztag nie bardzo są zainteresowani. Spada poniżej 10% np. do 8% wszystko zwalnia i zatrzymuje się na około 3-4% albo nawet na 1% (to akurat oznacza, że viral był gruby np. macie 1000 lajków, a zwykle macie 200 – tak jak ja po 2-3 fotami). Dlatego okrągłe dupcie albo ładne zdjęcia z drona czasami idą jak złe – bo target jest na to szeroki i hasztag #warszawa albo #polskapupa ma wysoki współczynnik klikalności.

I co teraz trzeba zrobić? Zaangażować jak najwięcej osób, tak żeby ten rejt spadł jak najpóźniej poniżej dyszki – wtedy nasze treści lecą na instagramie w kosmos. Jak? Komentarzami, pytaniami, zabawami, wierszykami ale przede wszystkim ciekawą treścią – dostosowaną do swojego profilu i widza (albo pupcią jak macie fajną jakąś pod ręką).

No i tyle by z tego było, zapamiętajcie, jeśli macie zasięg 3000 a lajków pod fotką 300 to prawdopodobnie już przekroczyliście horyzont zdarzeń (naczytałem się Hawkinga ostatnio) i jest po wszystkim.

Magiczne 10%!

Proszę bardzo – takie mięcho od instagramera klasy D, proszę o informację czy ktoś kiedyś gdzieś podał tę liczbę, jeśli nie to proszę Instagramowego Nobla.

Może jeszcze nie wiesz, ale prowadzę hobbystycznie moją małą eksperymentalną formę estradową, moje laboratorium hipstera czy instagramera. Znaną także jako – Kamil Wpierdala (no serio). Przetestowałem tam kilka prawd o instagramie oraz tych gorszych praktyk. Stąd wiem np. o tym czy boty działają i z jakim blogerem warto współpracować.

Jedną z ważnych rzeczy, które odkryłem zawiera się w powyższym poście. Jeśli ilość lajków do 1/10 zasięgu to prawdopodobnie Twój post zacznie się zatrzymywać. Jeśli ⅕ to lecisz jeszcze po więcej. I to cała tajemnica instagrama, którą powinieneś poznać na samym początku – nie roboty i nie “follow for follow” tylko tworzenie treści foto i pisanej, która sprawi, że te pierwsze minuty (do godziny) Twojego posta na instagramie nazbierają kulę, której już nie zatrzymasz. Jak to zrobić? Testuj, badaj i zapisuj – najlepsze godziny (dla mojego “blogaska” np. 7:58), najlepszy filtr insta, najlepsze światło, najlepszą długość posta. Twórz angażujące treści i przyglądaj się swoim wynikom, a w końcu zrozumiesz lepiej niż ja jak funkcjonuje Twoja społeczność.

Kamil

Related Posts